
Umjetna inteligencija: Budućnost vanjskog oglašavanja
Inovacije u vanjskom oglašavanju stižu polako i stidljivo, ali u odnosu na proteklih 10 godina, promjene su vidljive. Statične plakate sve više zamjenjuju dinamični videosadržaji, a zahvaljujući površinama osjetljivima na dodir sve je više i kreativnih interaktivnih oglašivačkih rješenja. Sljedeća stepenica u vanjskome digitalnom oglašavanju je implementacija umjetne inteligencije – oglašivači žele online mogućnosti u offline svijetu.
Koristeći umjetnu inteligenciju (AI), oglašivači mogu učinkovitije pratiti učinkovitost svog trošenja na vanjsko oglašavanje. Oglasi su opremljeni senzorima koji prikupljaju podatke u svom okruženju i pomažu brandovima donositi kvalitetnije odluke o vremenu, mjestu i sadržaju prikazanih reklamnih poruka. Umjetna inteligencija je u stanju u vrlo kratkom vremenu analizirati veliku količinu podataka i složiti model predviđanja koji se tijekom vremena poboljšava i omogućava plasiranje relevantnijih poruka pojedinim ciljanim segmentima tržišta.
Kako AI mijenja vanjsko oglašavanje?
Prepoznavanje lica samo je jedna od karakteristika inteligentnog vanjskog oglašavanja. AI može prepoznati je li osoba sretna ili ljuta. Može približno pogoditi i demografske karakteristike kao što su dob ili spol. To pomaže brandovima bolje razumjeti rezultate svojih kampanja. Odluke donesene na temelju tako prikupljenih podataka mogu značajno popraviti kvalitetu poruke i povećati povrat na sredstva uložena u kampanju.
Nadalje, pametni oglasi mogu primjerice brojati broj vozila koja prolaze pokraj digitalnog displeja. Znajući taj podatak, oglašivači mogu plasirati svoje poruke na najfrekventnijim lokacijama, a digitalne površine omogućavaju instant promjenu vizuala, ovisno o tipu publike koja u određenom vremenu prolazi pokraj displeja. Sve ove mogućnosti čine vanjsko oglašavanje pametnijim medijem koji može pridonijeti jačanju brandova koji ulažu u taj oblik oglašavanja.
Iako zvuči kao stvar budućnosti, AI je već prisutan u oglašavanju. Gmail već dugo koristi AI kako bi skenirao tekst koji tipkate i unaprijed vam predložio riječi koje ste mislili sami utipkati. Čak i Facebook koristi AI kako bi detektirao osobe na vašim fotografijama te vam predložio koga da na njima ‘tagate’. McDonalds je eksperimentirao s AI oglasima: kad bi dijete prošlo pokraj njihovog video oglasa – prikazivao se Happy Meal, dok se odrasloj osobi prikazivala salata ili burger.
Vanjsko oglašavanje, na krilima AI tehnologije, postaje iznimno zanimljivo. Nove tehnologije koje se uz AI pojavljuju su strojno učenje, upravljanje glasom, lokacijska tehnologija i proširena stvarnost (AR) – a sve nude svoju dodanu vrijednost i mogućnost kreativnog korištenja. Zahvaljujući njima sektor vanjskog oglašavanja doživjet će promjene zahvaljujući kojima će moći parirati internetu kao trenutno dominantom oglašivačkom mediju.
Upravo zato This time želi biti predvodnik inovacija u ovom sektoru, a uz sustav koji razvija omogućit će mnogim malim oglašivačima da se uključe u kreativne načine privlačenja pažnje svojih ciljanih publika u vanjskim prostorima.
Ukupna vrijednost projekta – više od 315 tisuća eura
Projekt Izrada sustava digitalnog oglašavanja s analitičkim i softverom za segmentiranje tržišta pogonjenim umjetnom inteligencijom (eng. Digital signage with AI powered targeting and analytics software) provodi se u okviru programa dodjele bespovratnih sredstava Beneficiary Light Grant Shema, u sklopu Interreg V-a Programa suradnje Mađarska – Hrvatska 2020. Trajanje projekta, u kojem su partneri osječka tvrtka This Time i Splendex iz Pečuha, je 18 mjeseci (od 1. studenog 2020. do 30. travnja 2022.). Ukupna vrijednost projekta iznosi 315.512,14 eura, od čega EU sufinancira 236.634,10 eura (75%).
Ovaj članak izrađen je uz financijsku pomoć Europske unije. Sadržaj ovog članka isključiva je odgovornost tvrtke This Time i ni pod kojim uvjetima ne odražava stav Europske unije i/ili Upravljačkog tijela.
Više informacija
This Time d.o.o.
Trg Ante Starčevića 10/1
31000 Osijek
Davor Ojvan, direktor
+385 98 176 5529