
Geolokacijsko oglašavanje: što je i kako ga koristiti u oglašavanju?
Geolokacijski podaci su ključan sastojak uspješne marketinške strategije koja se temelji na učinkovitom korištenju društvenih mreža u suradnji s offline oglašivačkim medijima. Lokacija ne samo da nam pomaže odrediti gdje se naši ciljani kupci nalaze, nego se pažljivom analizom njihovog kretanja i reakcije na pojedine poruke mogu kreirati relevantni i personalizirani oglasi
Što je geolociranje?
Sustav globalnog pozicioniranja (GPS) u svakom trenutku može locirati poziciju objekta koji je opremljen GPS modulom. Danas je u svijetu oko 2.5 milijardi pametnih mobitela opremljenih geolokacijskim kapacitetima koji generiraju podatke o kretanju potencijalnih kupaca koji mogu koristiti oglašivačima. Sustav This Time otišao je korak dalje. GPS modul instaliran je u javni prijevoz, te oglašivači mogu vrlo brzo testirati učinkovitost svojih poruka i utjecaj na ponašanje velikog broja ciljanih kupaca – dok se voze na posao/s posla, u školu/iz škole, na utakmice, bolnicu… ukratko, bilo koju lokaciju povezanu s određenim obrascem ponašanja. To je samo jedna od mogućih primjena geolokacijskog oglašavanja. U nastavku donosimo nekoliko različitih ideja za oglašavanje temeljeno na geopozicioniranju.
Ako ste oglašivač želite da vašu poruku čuje što više osoba koje pripadaju vašoj ciljanoj skupini potrošača. Ako ste prodavaonica na tramvajskoj ruti, želite prvući u svoj prostor što više kupaca tijekom sezonske rasprodaje. Ako znate da vam se na stotine njih proveze ispred radnje, ne bi li bilo pametno obavijestiti ih da je u tijeku sniženje, u prodavaonici na sljedećoj tramvajskoj stanici?
This time – hibridna kombinacija oglašavanja baziranog na GPS-u
Znajući lokaciju potencijalnih kupaca i plasirajući im točno određenu poruku u točno određenom trenutku, možemo značajno ubrzati proces od svjesnosti o proizvodu do faze kupovine tog proizvoda. U tu svrhu možemo koristiti geolokacijske podatke na nekoliko različitih načina:
- Geolokacijsko oglašavanje je primarni oblik korištenja GPS podataka u svrhu plasiranja promotivnih poruka kupcima
- Geociljanje korišenjem povratne informacije korisnika – temeljem korisnikove lokacije šaljemo mu upit (putem pametnog mobitela) o preferenciji za primanje oglasa. Budući da informacija stiže izravno od korisnika, možemo mu plasirati strogo individualne i relevantne poruke.
- Geo-fencing: kroz ovaj način fokusirate se na potencijalne kupce u predefiniranom radijusu oko zadane lokacije. Geo-fencing može biti uspješno kombiniran s drugim modelima oglašavanja temeljenog na GPS poziciji (Geo-osvajanje – targetiranje kupaca koji posjećuju prodavaonice konkurencije). Stvarajući virtualnu ogradu oko lokacije, možete targetirati osobe koje “uđu” u površinu ograđenu virtualnom ogradom.
- Geo-osvajanje: puštanjem primamljivog oglasa osobi koja upravo ulazi u konkurentski dućan pojačava se svijest o svom brandu, a isto tako utječete na njegovu odluku da u posljednji trenutak promijeni odluku i umjesto kupovine kod konkurencije odluči iskoristiti vašu ponudu.
This time sustav na jedinstven način kombinira sve ove mogućnosti, plasirajući poruku velikom broju potencijalnih kupaca koji se približavaju (ili napuštaju) određenoj lokaciji. Proučite naše studije slučaja i provjerite ostale kreativne načine geolokacijskog oglašavanja.